Köpvillkor

Köpevillkor gällande försäljning på www.musikbörsen.se

www.musikbörsen.se hanteras av Musikbörsen i Västerås AB vilket är ett svenskt bolag registrerat hos Bolagsverket med organisationsnummer 559290-7587

Musikbörsen.se följer konsumentköplagen.

Fraktkostnad.

Fraktkostnaden är 69:-, köper ni för mer än 499:- så bjuder vi på frakten

Betalningssätt

– Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Nets för att garantera snabb och säker betalning.

– Faktura till privatpersoner
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig faktura på 30 dagars kredit på max 40000SEK. Fakturan skickas ut från Resurs Bank i samband med att din order skickas. Grundkraven för faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Särskilda villkor för faktura. LÄNK TILL VILLKOR

–Räntefri delbetalning.
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig som privatperson att dela upp din betalning i upp till 24 månader räntefritt.. Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress.

Här kan du läsa de särskilda villkoren

Här kan du se ett exempel på en delbetalning

-Swish:
Betala ditt köp med Swish genom att logga in på din Swish-app och uppge betalningsuppgifterna. Kontrollera att de är korrekta. Köpet godkänner du med Mobilt BankID och du får omedelbart en betalningsbekräftelse. Pengarna dras direkt från ditt anslutna konto.

– Faktura till statlig och kommunal verksamhet
Vi erbjuder faktura 30 dagar till skolor, kommuner, kyrkor efter kreditprövning. Kontakta oss på info@musikborsen.se

Garantier

Du har minst 1 års garanti på produkter du köper ifrån www.musikbörsen.se, och vissa produkter har längre garantitid. Garanti gäller ej slitvaror som strängar, förstärkarrör eller liknande. Har du ett garantianspråk eller andra frågor angående garantier hör av dig till info@musikborsen.se

Ångerrätt

Blev du inte nöjd med ditt köp? Du har 30 dagars ångerrätt när du köper hos www.musikborsen.se. Maila oss ditt ordernummer och kontaktinfo på info@musikborsen.se om du vill returnera din vara så återkommer vi till dig snarast med hanteringsinstruktioner.

Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och kan säljas som ny. Varan skall returneras packad i originalförpackning med allt emballage. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset. Returfrakt betalas av kunden.

Tänk på att inte fästa några adresslappar direkt på originalförpackningen utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi återbetalar dig inom 30 dagar efter att vi tagit emot returen och kontrollerat dess status. Återbetalning sker alltid till det ursprungliga betalsättet.

Ångerrätt gäller inte vid bruten förpacking av hygienprodukter som blåsinstrument eller in-ear hörlurar; mjukvaror eller produkter som innehåller registrerbar mjukvara som flertalet ljudkort, produkter som säljs med abonnemang och ”på köpet”- erbjudanden.

Ångerrätt gäller aldrig presentkort, specialbeställningar eller specialkonfigurerade produkter, downloadprodukter eller serienummer.

Reklamationer och Transportskador

Fick du en defekt produkt? Det händer inte ofta men om olyckan är framme så löser vi det på bästa sätt. När du hämtar eller mottar ditt paket så var uppmärksam på eventuella transportskador på en gång och påpeka detta för ditt ombud, ta ej emot uppenbart skadade produkter.
Du har enligt lag rätt till tre års reklamationsrätt. Tänk på att slitvaror som strängar och rör i förstärkare räknas som slitvaror och inte täcks av reklamationsrätten.
Vid transportskada eller reklamation kontakta oss på info@musikborsen.se snarast möjligt.

Produktinformation och Pris

Vi försöker ge så korrekt information som möjligt om varje produkt vid ett givet tillfälle och sedan hålla den uppdaterad. Dock kan saker angående kompabilitet etc förändras där vi inte hunnit med. Kolla gärna med oss om du blir osäker. Samtliga priser som anges på www.musikborsen.se är inklusive 25 % moms.
Vi friskriver oss från eventuella/uppenbara felskrivningar vad gäller priser och felaktig information av 3:dje part.

Övrigt

Om en vara är tillfälligt slut får du ett meddelande om leveranstid, vår lagerstatus på hemsidan stämmer i de allra flesta fallen men är inte bindande. Order expedieras endast inom Sverige. Personer under 18 år som önskar beställa en vara måste inhämta förmyndares tillstånd. Genom att sända beställningen till oss anses du ha tagit del och godkänt våra försäljningsvillkor.

Tvist

Som kund har du alltid de rättigheter som framgår av Konsumentverkets regler. Vi försöker alltid lösa ev. problem tillsammans med dig som kund på bästa sätt. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vi rättar oss alltid efter ARN:s rekommendation.

Köpevillkor gällande försäljning i Musikbörsens butiker

Alla Musikbörsenbutiker följer så klart konsumentköplagen.

Garantier

Du har minst 1 års garanti på produkter du köper en ny produkt, demoex eller B-Stock i våra butiker, och vissa produkter har längre garantitid. Vid försäljning av begagnade artiklar erbjuder vi 6 månaders garanti. Garanti gäller ej slitvaror som strängar, förstärkarrör eller liknande. Har du ett garantianspråk skall du höra av dig till butiken du har handlat hos. Här hittar du din butik.

Reklamationer

Fick du en defekt produkt? Det händer inte ofta men om olyckan är framme så löser vi det på bästa sätt. Du har enligt lag rätt till tre års reklamationsrätt vilket betyder att produkten skall vara fullt fungerande som utlovat vid köp. Om du vill åberopa raklamationsrätt kontakta snarast möjligt butiken som du har handlat av för snabb hantering av ditt ärende.

Ångerrätt

Du har som utgångspunkt ingen ångerrätt vid köp i butik, men i vissa fall kan du komma överens med din säljare om en viss tids Öppet Köp eller Bytesrätt som skall skrivas in på ditt kvitto.
Vid Öppet Köp eller Bytesrätt gäller följande för att vi skall acceptera en retur om inget annat anges:

Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och kan säljas som ny. Varan skall returneras packad i originalförpackning med allt emballage. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.

Ångerrätt gäller inte vid bruten förpacking av hygienprodukter som blåsinstrument eller in-ear hörlurar; mjukvaror eller produkter som innehåller registrerbar mjukvara som flertalet ljudkort, produkter som säljs med abonnemang och ”på köpet”- erbjudanden.

Ångerrätt gäller aldrig presentkort, specialbeställningar eller specialkonfigurerade produkter, downloadprodukter eller serienummer.

 

Betalningssätt

– Kortbetalning
I butik accepterar VISA och Mastercard och de flesta kortutgivare förutom American Express. Kontakta din butik för bekräftelse om du är osäker. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Nets för att garantera snabb och säker betalning.

– Faktura till privatpersoner
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig faktura på 30 dagars kredit på max 40000SEK. Fakturan skickas ut från Resurs Bank i samband med att din order skickas. Grundkraven för faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning.
Se Särskilda villkor för faktura.

–Räntefri delbetalning.
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig som privatperson att dela upp din betalning i upp till 24 månader räntefritt. (Allmänna kreditvillkor, delbetalning). Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag
Se särskilda villkor.
Här kan du räkna ut de olika månadskostnaderna.

-Swish:
Du kan betala ditt köp med Swish genom att ange dit telefonnummer i kassan och i din Swish-app. Pengarna dras direkt från ditt anslutna konto.

– Faktura till statlig och kommunal verksamhet
Vi erbjuder faktura 30 dagar till skolor, kommuner, kyrkor efter kreditprövning. Kontakta din närmaste butik

Produktinformation och Pris

Vi försöker ge så korrekt information som möjligt om varje produkt vid ett givet tillfälle och sedan hålla den uppdaterad. Dock kan saker angående kompabilitet och liknande förändras där vi inte hunnit med.
Samtliga priser som anges på våra prislappar eller av personal i butik är inklusive 25 % moms och ej bindande. Priset bestäms i kassan vid säljtillfället. Vi friskriver oss från eventuella/uppenbara felupplysningar vad gäller priser och felaktig information ifrån tredje part.

Tvist

Som kund har du alltid de rättigheter som framgår av Konsumentverkets regler. Vi försöker alltid lösa eventuella problem tillsammans med dig som kund på bästa sätt. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vi rättar oss alltid efter ARN:s rekommendation.

 

Köpevillkor gällande distansförsäljning i Musikbörsenbutiker

Dessa Köpevillkor gäller då du handlar på distans direkt ifrån någon av våra butiker.

Alla Musikbörsenbutiker följer så klart konsumentköplagen.

Betalningssätt

– Kortbetalning
I butik accepterar VISA och Mastercard och de flesta kortutgivare förutom American Express. Kontakta din butik för bekräftelse om du är osäker. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Nets för att garantera snabb och säker betalning.

– Faktura till privatpersoner
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig faktura på 30 dagars kredit på max 40000SEK. Fakturan skickas ut från Resurs Bank i samband med att din order skickas. Grundkraven för faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning.
Se Särskilda villkor för faktura.

–Räntefri delbetalning.
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig som privatperson att dela upp din betalning i upp till 24 månader räntefritt. (Allmänna kreditvillkor, delbetalning). Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag
Se särskilda villkor.
Här kan du räkna ut de olika månadskostnaderna.

-Swish:
Du kan betala ditt köp med Swish på distans, kontakta din butik så hjälper vi dig. Här hittar du din butik.

– Faktura till statlig och kommunal verksamhet
Vi erbjuder faktura 30 dagar till skolor, kommuner, kyrkor efter kreditprövning. Kontakta din närmaste butik

Fraktkostnad

Fraktkostnaden bestäms efter överenskommelse med din säljare i butiken. Fraktkostnad anges alltid på ditt kvitto som en separat post, även om den rabatteras med 100%

Garantier

Du har minst 1 års garanti på produkter du köper en ny produkt, demoex eller B-Stock i våra butiker, och vissa produkter har längre garantitid. Vid försäljning av begagnade artiklar erbjuder vi 6 månaders garanti. Garanti gäller ej slitvaror som strängar, förstärkarrör eller liknande. Har du ett garantianspråk skall du höra av dig till butiken du har handlat hos. Här hittar du din butik.

Ångerrätt

Blev du inte nöjd med ditt köp? Du har 15 dagars ångerrätt när du köper på distans ifrån en Musikbörsenbutik. Kontakta butiken du handlat av om du vill returnera din vara så återkommer vi till dig snarast med hanteringsinstruktioner. Här hittar du din butik.

Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och kan säljas som ny. Varan skall returneras packad i originalförpackning med allt emballage. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset. Returfrakt betalas av kunden. Fraktkostnad returneras ej och eventuell rabatterad frakt dras ifrån retursumman.

Tänk på att inte fästa några adresslappar direkt på originalförpackningen utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi återbetalar dig inom 30 dagar efter att vi tagit emot returen och kontrollerat dess status. Återbetalning sker alltid till det ursprungliga betalsättet.

Ångerrätt gäller inte vid bruten förpacking av hygienprodukter som blåsinstrument eller in-ear hörlurar; mjukvaror eller produkter som innehåller registrerbar mjukvara som flertalet ljudkort, produkter som säljs med abonnemang och ”på köpet”- erbjudanden.

Ångerrätt gäller aldrig presentkort, specialbeställningar eller specialkonfigurerade produkter, downloadprodukter eller serienummer.

Reklamationer och Transportskador

Fick du en defekt produkt? Det händer inte ofta men om olyckan är framme så löser vi det på bästa sätt. När du hämtar eller mottar ditt paket så var uppmärksam på eventuella transportskador på en gång och påpeka detta för ditt ombud.
Du har enligt lag rätt till tre års reklamationsrätt vilket betyder att produkten skall vara fullt fungerande som utlovat vid leverans. Tänk på att slitvaror som strängar och rör i förstärkare räknas som slitvaror och inte täcks av reklamationsrätten.
Vid transportskada eller reklamation kontakta oss på info@musikborsen.se snarast möjligt.

Produktinformation och Pris

Vi försöker ge så korrekt information som möjligt om varje produkt vid ett givet tillfälle och sedan hålla den uppdaterad. Dock kan saker angående kompabilitet och liknande förändras där vi inte hunnit med.
Samtliga priser som anges på våra prislappar eller av personal i butik är med är inklusive 25 % moms och ej bindande. Priset bestäms i kassan vid säljtilfället. Vi friskriver oss från eventuella/uppenbara felupplysningar vad gäller priser och felaktig information ifrån tredje part.

Reklamationer och Transportskador

Fick du en defekt produkt? Det händer inte ofta men om olyckan är framme så löser vi det på bästa sätt. När du hämtar eller mottar ditt paket så var uppmärksam på eventuella transportskador på en gång och påpeka detta för ditt ombud, ta ej emot uppenbart skadade produkter.
Du har enligt lag rätt till tre års reklamationsrätt. Tänk på att slitvaror som strängar och rör i förstärkare räknas som slitvaror och inte täcks av reklamationsrätten.
Vid transportskada eller reklamation kontakta oss på info@musikborsen.se snarast möjligt.

Övrigt

Om en vara är tillfälligt slut får du ett meddelande om leveranstid. Personer under 18 år som önskar beställa en vara måste inhämta förmyndares tillstånd. Genom att sända beställningen till oss anses du ha tagit del och godkänt våra försäljningsvillkor.

Tvist

Som kund har du alltid de rättigheter som framgår av Konsumentverkets regler. Vi försöker alltid lösa ev. problem tillsammans med dig som kund på bästa sätt. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vi rättar oss alltid efter ARN:s rekommendation.

 

Integritetspolicy och Cookies

Integritetspolicy & hur Musikbörsen hanterar cookies
När du använder våra tjänster eller handlar hos oss kan du direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv på ett antal olika sätt, såsom när du genomför ett köp via vår hemsida, blir medlem i vår kundklubb, kontaktar oss eller använder någon av våra tjänster där du lämnar ifrån dig personuppgifter av något slag. För oss på Musikbörsen är det viktigt att du och dina personuppgifter behandlas med det ansvar och med den integritet som krävs för att du ska känna att dina personuppgifter är i trygga händer.

I denna policy kan du tal del av:

  • Personuppgiftsbehandling
  • Information om vilka personuppgifter som behandlas.
  • För vilka ändamål behandlingen sker. • Vad vi gör med personuppgifterna.
  • Vilken rättslig grund behandlingen sker på.
  • Hur länge dina personuppgifter finns kvar hos oss.
  • Vilka vi delar dina personuppgifter med.
  • Vilka rättigheter du har och hur du kan utöva dem.
  • Kontaktuppgifter.

Vilka vi kan komma att dela personuppgifterna med
För att kunna tillhandahålla våra tjänster samt leverera dina varor till dig kan vi komma att överföra till, eller dela din information med, utvalda tredje parter.

Leverantörer, underleverantörer samt bolag inom Musikbörsen koncernen:
För att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig samt för andra syften beskrivet i den här policyn kan Musikbörsen komma att dela dina personuppgifter till leverantörer eller underleverantörer samt bolag inom Musikbörsen koncernen.

Betal- och kreditbolag:
För att hantera dina betalningar kan dina uppgifter delas med finansiella aktörer. Om du väljer att använda kredittjänster som tillhandahålls via våra partners kommer dina personuppgifter delas med betal- och kreditbolag. Våra partners kan även komma att ta en kreditupplysning på dig vid köp av abonnemang samt vid ansökan om krediter.

Försäkringsgivare:
Om du i samband med ditt köp väljer att försäkra någon av dina produkter kommer dina personuppgifter samt produktinformation delas med försäkringsgivaren.

Myndigheter:
På grund av lagkrav eller med ditt godkännande kan Musikbörsen komma att dela dina uppgifter med myndigheter såsom Radiotjänst, Skatteverket, Polisen eller andra myndigheter.

Dina Rättigheter

Rätt att få tillgång till din data
Du kan begära en kopia av de uppgifter vi har om dig samt verifiera den information vi har om dig. Kopian är kostnadsfri och vi strävar efter att ge dig svar inom 30 dagar.

Rätt till rättelse
Du har rätt att få felaktig eller ofullständig information om dit själv ändrad/rättad.

Rätt att bli raderad (“rätten att bli bortglömd”)
Om du inte längre vill att vi sparar dina uppgifter har du rätt att få dina uppgifter raderade, förutsatt att de inte längre är nödvändiga för det syfte de samlades in för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som t.ex. bokföringslagen, som gör att vi inte genast kan radera delar av din data. Vi kommer i de fall endast spara den data som vi är skyldiga enligt lag att hålla. Om behandlingen baseras på samtycke och detta återkallas så kommer dina uppgifter att raderas.

Rätt att begränsa
Du har rätt att kräva att behandlingen begränsas om något av följande är tillämpligt: om du bestrider att personuppgifterna är korrekta behandlingen är olaglig vi inte längre behöver uppgifterna men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara ett rättsligt anspråk.

Rätt att invända
Du har rätt att invända mot behandling om den lagliga grunden för din behandling är intresseavvägning.

Rätt till dataportabilitet
Du har rätt att få de personuppgifter som du tillhandahållit till oss som behandlas automatiskt, överförda till dig själv eller en ny personuppgiftsansvarig om den lagliga grunden är samtycke eller att behandlingen varit nödvändig för att fullgöra ett avtal och detta inte påverkar tredje parts rättigheter på ett ogynnsamt sätt.

Rätt att återkalla samtycke
Du har när som helst rätt att återkalla eventuella samtycken som du givit Musikbörsen.

Rättigheter vid profilering
Du har rätt att inte bli föremål för beslut som enbart grundas på automatiserad behandling, inbegripet profilering och som kan få rättsliga följder eller motsvarande för dig. Detta gäller dock inte:

  • om det är nödvändigt för ingående eller fullgörande av avtal för med dig
  • om det är tillåtet enligt gällande lagstiftning
  • om du har samtyckt till behandling

Kontakta oss
Personuppgiftsansvarig är Musikbörsen i Västerås AB som är ett svenskt bolag registrerat hos Bolagsverket med organisationsnummer 559290-7587 och har sitt säte i Västerås.
Om du har frågor angående hanteringen av dina personuppgifter är du välkommen att maila oss på info@musikborsen.se alternativt ringa Musikbörsen kundservice +46 (0)21-13 12 94.

Tillsynsmyndighet
Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) är den tillsynsmyndighet som i Sverige övervakar att de som behandlar personuppgifter följer dataskyddsförordningen. Om du anser att Musikbörsen behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen har du rätt att lämna in ett klagomål till IMY.

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-657 6100
E-post: imy@imy.se

Uppdateringar
Musikbörsen förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera i denna policy.

Cookie
Vad är en Cookie?
Cookies är små textfiler som sänds till och lagras på din enhet (exempelvis mobil, dator eller surfplatta) och som är vanligt förekommande på internet. En del är nödvändiga för att du ska kunna använda webbplatsens funktionalitet fullt ut, medan andra används för att förbättra din användarupplevelse och underlätta navigation på webbplatsen.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy.

Varför Cookies?
Vi använder cookies och liknade tekniker (gemensamt kallade cookies) för att göra våra sidor och tjänster enklare att använda samt för att kunna anpassa våra sidor och tjänster efter dina intressen och behov. Genom att cookien håller ordning på vad du tidigare visat intresse för så kan vi visa dig relevant information som förhoppningsvis passar just dina önskemål. Webbplatsen blir helt enkelt enklare att använda.
För att vidareutveckla våra digitala tjänster använder vi även cookies för utvärdering av sök- och användarbeteenden inom och utanför vår sida. Syftet är att optimera användarupplevelsen, individualisera marknadsföringen samt föra statistik.
Vi lämnar inte ut någon personlig identifierbar information från cookie-användningen till tredje part.

Cookietyper

  1. Sessionscookies (en tillfällig cookie som upphör när du stänger din webbläsare eller enhet).
    2. Varaktiga cookies (cookies som ligger kvar i din dator tills du tar bort dem eller de löper ut).
    3. Förstapartscookies (cookies som sätts av webbplatsen du besöker).
    4. Tredjepartscookies (cookies som sätts av en tredjeparts webbplats).
    5. Liknande tekniker (tekniker som lagrar information i din webbläsare eller i din enhet på ett sätt som liknar cookies)

Vilka Cookies använder vi?

Nödvändiga cookies
Dessa är nödvändiga för att erbjuda våra grundläggande tjänster så som att handla via hemsidan och chatta med oss. Om du väljer att stänga av dessa cookies kommer du exempelvis inte kunna handla på våra hemsidor.

Funktionscookies
Dessa behövs för att vissa funktioner på vår sajt skall fungera, exempelvis för att bilder ska visas optimalt i den enhet du använder. Om du inte accepterar dessa cookies kommer du inte att kunna nyttja den fulla funktionaliteten som vår sajt erbjuder.

Analys- & anpassningscookies
Dessa används för att exempelvis utveckla vår hemsida så vi kontinuerligt kan förbättra användarupplevelsen. Det ger oss möjlighet att både erbjuda dig produkter och tjänster baserat på ditt köp och beteende på sajten, samt komma ihåg vad du lagt i varukorgen. Om du väljer bort dessa Cookies kan du exempelvis gå miste om relevanta produktrekommendationer.

Marknadsföringscookies
Dessa cookies sätts inte av oss utan av våra samarbetspartners.  De ger dig möjlighet att dela och gilla innehåll på sidan. De gör även så att vi kan rikta relevant marknadsföring gentemot dig. Väljer du bort dessa cookies så kommer du få mer generella annonser som inte är anpassade till dig.

Hur raderar jag mina Cookies?
Du kan själv styra vilka cookies som läggs på din dator direkt via din webbläsare. Om du inte vill att kakor lagras på din dator kan du stänga av funktionen, det gör du i din webbläsares inställningar. Då lagras inga kakor men du kommer inte heller att kunna använda vissa funktioner på webbplatsen. Vill du ta bort redan sparade kakor gör du även det i webbläsarens inställningar. Det finns även tjänster som gör det möjligt för dig att välja vilka cookies du vill stänga av. Om du väljer att stänga av cookies kan det medföra att vissa av våra tjänster inte fungerar.